Ugrás a fő tartalomra

Verseskötet ajánló: Takács Zsuzsa : A búcsúzás részletei

Ez a könyv egy száz forintos antikvár lelet, amit sci-fiként ajánlott a figyelmembe az eladóCsupán a borítója alapján ítélt, mivel szöveg nincs a hátulján. A kép valóban érdekes, ilyesmit lehet látni a filmekben, amikor földönkívüliek érkeznek, távoznak, vagy éppen megnyílik valahol egy dimenziókapu.
A könyvet kinyitva azonban kiderült, hogy ez egy verseskötet, és némi beleolvasás után azt is eldöntöttem, hogy kell nekem, és jó vétel volt.
A kötetet a Szépirodalmi Könyvkiadó adta ki 1976-ban. 
Bár pozitív érzelmekről keveset lehet olvasni benne, A búcsúzás részletei mégis kellemes olvasmány volt. Költészet ez születésről és elválásokról, rengeteg csalódásról, és mindezt mégis emészthetően és szépséggel tálalta a szerző.
Róla csak annyit tudunk meg a borító belső oldalán elrejtett fülszövegből, hogy 38-ban született, spanyol-olasz szakot végzett műfordító, és ez már a sorban a második kötete. Illetve a szerző saját szavait is olvashatjuk azzal kapcsolatban, hogyan is olvassuk ezeket a verseket, (mint a prózát). A kötet verseire jellemző, a verseskönyvekben számomra oly kedves pózolás nélküliség. (Valaki egyszerűen csak az érzelmeiről ír bennük, őszintén.)
Amikor elolvastam a kötetet, még nem tudtam, hogy Takács Zsuzsának azóta már egy sor kötete megjelent és Kossuth-díjat is kapott. Azt hiszem, ez azt jelenti, hogy nem csak nekem tetszenek az ilyen versek.
A búcsúzás részletei c. kötet anyaga teljes egészében elolvasható a DIA honlapján.


Linkek: Wiki, DIA.

(A régi blogból, 2010. május 1.)