Ugrás a fő tartalomra

Interjú Hajdú Évával


Interjú Hajdú Évával, akit bloggerként, újságíróként vagy novellistaként is ismerhettek.




1. Olvasóként milyen könyveket szeretsz?

Nagyon változó, általában szakaszaim vannak, amikor nagyon rápörgök valamilyen stílusra vagy alkotóra. Ha nagyon általánosságban akarunk beszélni, akkor az olyan regényeket szeretem, amiknek jó a stílusuk, jók a karakterek bennük, mondanivalójuk is van (de nem szájbarágósak), meglepők, satöbbi satöbbi. Szeretem azokat a könyveket is, amik kísérleteznek a nyelvvel. Ez viszont túlságosan is homályos és semmitmondó, szóval inkább mondok pár nevet, amivel (remélem) érthetőbb lesz: Tana French (repesve várom az új regényét), Mark Danielewski, Terry Pratchett, Becky Chambers, meg persze Ruth Ozeki, akit imádok.

2. Korábban hol olvashattunk már tőled valamit? (Novellát, cikkeket, stb.)

Az IPM-mel kezdtem anno, aztán a Galaktikában jelent meg egy novellám. Cikkeket összevissza írtam, Eskin néven a GameStarba írtam számítógépes játékokról, a PC Worldbe is írtam, meg online az Electrose-ba, ami már sajnos nem létezik, de szerettem.

3. Milyen zsánerekben írsz főleg, és mi vonzott ehhez a zsánerhez?

Speculative fiction, és ebben minden benne van. Ami novellám eddig megjelent, azok science fiction novellák voltak, per pillanat pszichothrilleren dolgozom, de van ötletem urban fantasy-re is, az lesz a következő remélhetőleg.

4. Készítettél vázlatot a regényhez vagy hagytad, hogy a történet magával ragadjon?

Fele-fele. Volt egy kisebb vázlatom, aztán elkezdtem írni, és kiderült, hogy sok minden nem működik a vázlat alapján, a karakterek mást akartak csinálni, én is mást akartam csinálni, úgyhogy az alfa verzió eléggé egy ilyen összegyúrt valami lett. A béta, ami épp készül, új vázlatot kapott, de ott már kész van az állványzat, amire felhúzom a sztorit, szóval így könnyű.

5. Van-e valamilyen hatással az írásaidra az, hogy Írországban élsz?

Hajaj, de még hogy! Az egyik novellám teljes egészében Írországban játszódik, a regényben is szerepel Dublin. Alapvetően igyekszem olyasmiket is beleszőni a regényekbe, amihez értek is, amiben benne vagyok, amit ismerek, könnyebb úgy. Másrészt pedig nincs túl sok Dublinban játszódó pszichothriller, szóval miért is ne.

6. Hallgatsz zenét, amikor írsz? Készítesz lejátszási listát a regényeidhez? Hatással van-e a zene az írásodra?

Készült lista, igen, rátettem olyan számokat, amiknek valamilyen szempontból volt közük a sztorihoz, íme: https://www.deezer.com/en/playlist/3482718882
Általában ambientet hallgatok írás közben, inkább háttérzeneként, de például tavaly, a legutolsó fejezet írása közben progresszív trance ment, mert épp ahhoz volt hangulatom és magával ragadott.

7. Miken dolgozol most? Milyen írások várhatóak tőled a közeljövőben?

A Family in Red béta verzióján dolgozom épp, december végéig el kell készülnie – ezt a határidőt adtam magamnak (ha van határidőm, sokkal jobban tudok dolgozni, máskülönben csak elmismásolom az időt). Szurkoljatok J

Blog, Fb, stb. URL-ek, amit szeretnél megosztani:

Van egy ilyenem: https://www.facebook.com/avschroff/ De nem foglalkozom vele egyelőre túlságosan, majd, ha lesz is valami megosztani való.



A fönti interjú a Nasinterjúk sorozat része.